.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شهردار ساری :
دولت به پروژه‌های شهرداری ساری بی‌اعتنا است
ساری به عنوان مرکز استان به جایگاه واقعی خود نرسید .به هر دلیل مازندران قطعه قطعه شد و شهر ساری نیز در این قطعه شدن‌های سیاسی بی نصیب نبود.
دولت به پروژه‌های شهرداری ساری بی‌اعتنا است

شهردار مرکز استان مازندران گفت: پروژه‌های وزارت راه توسط شهرداری ساری انجام شد و وزارت راه به تعهداتش در مرکز استان مازندران پایبند نیست.

سید علی حجازی شب گذشته در جمع خبرنگاران مازندران اظهار داشت: در این مدت چهار ساله و نیم هر پروژه‌ای که در شهرداری با مصوبات شورا انجام داد شهروندان از خدمات شهرداری در شواری سوم یاد می‌آورند.
وی تصریح کرد: در بیان خدمات شهری، شهرداری آنچنان تبلیغات وسیعی انجام نداد و اصحاب رسانه خدمات شهرداری را چند برابر بیشتر از چیزی که بود معرفی کردند.

* ساری به جایگاه واقعی‌اش نرسید
شهردار ساری میزان جمعیت ساری را 330 هزار نفر عنوان و مساحت این شهر را 30 کیلومتر بیان کرد و یادآور شد: ساری به دلیل عدم همرای مسئولان قبلی طی 32 سال از گذشت انقلاب به جایگاه واقعی خود که شانیت مرکز استان باشد نرسید و شهروندان ساروی از خدمات مناسب شهری برخوردار نیستند.
شهردار مرکز استان مازندران با تاکید بر اینکه ساری به عنوان مرکز استان به جایگاه واقعی خود نرسید خاطر نشان کرد: به هر دلیل مازندران قطعه قطعه شد وشهر ساری نیز در این قطعه شدن‌های سیاسی بی نصیب نبود.
حجازی ادامه داد: همه شهرها و مرکز استان‌ها وسعت پیدا می‌کند ولی مرکز استان مازندران روز به روز کوچک‌تر و عمران و توسعه شهری در این شهر روز به روز کاهش پیدا می‌کند.

* فقط وزیر و معاون وزیر می‌آیند
شهردار مرکز استان مازندران به عنوان نمونه از شهر کوچک مثل نکاء نام برد و اذعان داشت: این شهر کوچک از کمربندی مناسبی برخوردار است ولی طرح کمربندی ساری که از سال 1355 تاکنون تهیه شد اجرایی نشد و قسمتی از ظلع شرق و غرب مرکز استان نقش کمربندی را ایفا می‌کند.
وی بیان داشت: بخشی از مشکلات شهروندان ساری و به علت نداشتن کمربندی مناسب است و هر ساله با ورود وزیر و معاون وزیر و مدیران استانی قول آزادسازی ظلع غربی ساری به طول 2هزار و200 متر داده می‌شود ولی اقدام اساسی برای آن انجام نمی‌شود.

* دولت به پروژه‌های شهرداری ساری بی‌اعتنا است
حجازی یادآورشد: حدود 850 متر راه که جزء وظیفه وزرات راه بود توسط شهرداری آزادسازی شد.
وی با اعلام اینکه پروژه‌هایی که در ساری انجام می‌شود جزء وظایف دولت است، ادامه داد: با توجه به اینکه دولت به این پروژه‌های بی‌اعتنا است شورا اقدام به اجرای پروژه‌ها کرده است.
شهردار مرکز استان مازندران خاطرنشان کرد: پلی ولیعصر ساری در حالی با هزینه‌ میلیاردی به بهره‌برداری رسید که جزء مصوبات دوم سفر رئیس جمهور بود ولی با هزینه شهرداری انجام شد و تنها استاندار مازندران مبلغ 500 میلیون تومان از بودجه در اختیار استانداری برای احداث پل در اختیار شهرداری قرار داد.
این مسئول اضافه کرد: ایجاد پل ولیعصر جزء تعهدات وزارت راه بود که شهرداری ساری با هزینه حدود 20 میلیارد تومان آن را به اتمام رساند.

* اجرای پل روگذر و زیرگذر ذغال‌چال با هزینه 10 میلیارد تومانی
حجازی دیگر پروژه‌های که جزء تعهدات وزارت راه و ترابری بود ولی توسط شهرداری انجام می‌شود را پروژه غدیر که تکمیل کننده پل ولیعصر است عنوان کرد و بیان داشت: عدم ایجاد این پل تا حدودی اجرای پل ولی عصر را زیر سئوال می‌برد که با مصوبه شورای شهر این پروژه نیز در حال انجام است.
وی به اجرای پل روگذر و زیرگذر ذغال‌چال با هزینه 10 میلیارد تومان بدون آزاد سازی حریم اشاره کرد و بیان داشت: برای تامین حفظ جان روستائیانی که از این منطقه عبور می‌کرند احداث این روگذار نیز جزء مصوبات شورا قرار گرفت.
شهردار ساری بیان داشت: با توجه به درخواست‌های متعدد شهرداری و عدم توجه وزرات راه، شهرداری اجرای این پروژه را نیز با مصوبه شورا در برنامه کاری خود قرار داد به شرط اینکه وزرات نفت نیز در بحث بودجه‌ای کمک کار شهرداری باشد.
این مسئول ادامه داد: بر اساس توافق اولیه، وزرات نفت متعهد شده بود که حدود 10 میلیارد تومان از 27 میلیارد هزینه اجرای این پل را پرداخت کند ولی با گذشت دو سال از آن مصوبه مقدار تعهد خود را به سه میلیارد تومان کاهش داد.
حجازی ادامه داد: با گذشته دو سال، وزرات نفت از مقدار تعهد 3 میلیاردی خود نیز حدود 1.5 میلیارد تومان را هنوز پرداخت نکرد و در حالی که این پروژه تا پایان سال 90 به اتمام می‌رسد.

* تهیه تجهیزات پل ذغال‌چال از اروپا
وی با اعلام اینکه این پروژه قرار بود در مدت هفت ماه به اتمام برسد، بیان داشت: دلیل طولانی شدن مدت زمان اجرای این پروژه، بخشی به خاطر تحریم کشورمان توسط ایادی غربی بود که فلزی که قرار است بر روی این پل نصب شود جزء اقلام مورد تحریم کشور ما قرار داشت که پیمانکار طرح در حال تحویل این کالا از کشورهای اروپایی است.
این مسئول علت بخش دیگر از تاخیر اجری پروژه ذغال چال ساری را تاخیر در تعهدات وزارت نفت عنوان کرد و بیان داشت: استاندار مازندران به معاون عمرانی خود ماموریت داد تا مطالبات شهرداری را از ارگان‌های مربوطه دریافت کند.
وی به اجرای پل داراب در شهرستان ساری اشاره کرد و بیان داشت: پل داراب ساری در برنامه زمان‌بندی شده به اتمام می‌رسد.

* ایجاد 3 منطقه شهری در ساری
شهردار مرکز استان مازندران دیگر اقدام انجام شده در سال 90 در شهر ساری را بهسازی و مقاوم سازی پل قدیمی تجن عنوان کرد و بیان داشت: بهسازی این پل با هزینه‌ای حدود 800 میلیون تومان به اتمام رسید.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه اجرای این پل تنها محدود به خدمات‌دهی درون شهری نبود و تنها شهروندان ساروی از بهسازی این پل استفاده نمی‌بردند ولی وزرات راه هزینه‌ای برای تعمیر پل پرداخت نکردند.
حجازی از ایجاد سه منطقه شهری در مرکز استان مازندران خبر داد و بیان داشت: در حال حاضر شهر ساری دارای سه منطقه شهری است که شهروندان می‌توانند برای گرفتن خدمات در حوزه شهری خود به این واحدها مراجعه کند.
وی یکی از مهم‌ترین هزینه‌های شهرداری ساری را حمل زباله مرکز استان مازندران به جنوبی‌ترین نقطه شهرستان ساری عنوان کرد و بیان داشت: بخش از درآمدهای شهرداری که باید صرف عمران و شهرسازی در ساری شود بابت حمل ودفن زباله مورد استفاده قرار می‌گیرد.
شهردار مرکز مازندران ادامه داد: روزانه حدود 230 تن زباله در ساری تولید که برای حمل و دفن آن شهرداری کیلویی 27 تومان هزینه می‌کند و سالانه حدود 2 میلیارد تومان برای شهرداری هزینه ایجاد می‌کند.
حجازی در مورد ساماندهی زباله مرکز استان بیان داشت: به تنهایی و بدون دخالت دولت قادر به ساماندهی زباله در ساری نیستیم و قوی‌ترین شهرداران بدون دخالت دولت نمی‌توانند زباله‌ها را ساماندهی کنند.
شهردار ساری به احداث کارخانه زباله‌سوز در مرکز استان اشاره کرد و افزود: بر اساس مصوبه دولت و قراردادی که با چینی‌ها منعقد شد قرار است کارخانه زباله‌سوزی نیز در شهر ساری احداث شود و شهرداری نیز تعهد کرد که 20 درصد هزینه ساخت را بپردازد.

* توسعه حمل و نقل عمومی به جای پارکینگ
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه بخش زیادی از ترافیک شهر به خاطر نبود پارکینگ مناسب در شهر است، راهکار و برنامه شما چیست، بیان داشت: در حال حاضر برنامه‌های برای ساخت پارکینگ در مرکز استان نداریم و با توجه به تاکیدات دولت بر رونق حمل و نقل عمومی در تلاش هسیتم که برنامه‌ای مناسب برای توسعه حمل و نقل عمومی داشته باشیم.
حجازی در مورد درج عکس‌های خرابی‌ها شهر ساری در سایت شهرداری ساری بیان داشت: ایجاد این کار نوعی خودزنی بود و دلیلش هم این است که ما برای ساخت شهری آباد نیاز به همراهی و همدلی همه مردم داریم.
وی از ایجاد معاونت فرهنگی تا دو ماه آینده در شهرداری ساری خبر داد و بیان داشت: در حال انجام کارهای اداری برای ایجاد این سازمان فرهنگی در شهرداری هستیم.

* نصب مجسمه‌ اسب‌های جمع‌آوری شده ساری مصوب ندارد
حجازی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در مورد نصب مجسمه‌های اسب که از میدان امام ساری برداشته شده است و قرار است در جای دیگر شهر نصب شود، بیان داشت: تاکنون مصوبه‌ای از شورا برای نصب مجسمه‌ اسب‌های جمع آوری شده ساری به دست ما نرسید.
وی در پایان گفت: برای نصب مجسمه‌های اسب‌ در ساری هر جا که به تصویب شورا برسد انجام می‌دهم/فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 25 شهريور 1390
چه زیباست معامله مصاحبه با پس گرفتن شکایت .
محمد بندپي 25 شهريور 1390
مشکل مازندران اختلاف است اختلاف است اختلاف
وحدت داشته باشيم تا ما هم بتونيم به مرکز استانمون افتخار کنيم ساري فقط براي سارويها نيست براي ما هم هست براي تموم مازندرانيهاست.
ورود 25 شهريور 1390
کاش یادش آن یار سفر کرده بماند به ذهن گر نبود همه اینها به سرابی ......
نا شناس 26 شهريور 1390
چی شده که حجازی سر ذوق اومده و داره دوباره حرفهای خود مردم را تکرار می کنه. مگه خود جنابعالی نبودی که پولهای بی زبون مرکز استان رو بردی تهران و گفتی اضافیه خودتون خرجش کنین و شدی شهردار نمونه. مگه خودت اسبها رو بر نداشتی که حالا می گی مصوبه می خوام تا بذارمشون جای دیگه. حجازی حنات دیگه رنگ نداره. واقعا که خوب فیلم بازی می کنی. تو تمام جلسات مهم هم که چرت می زنی.
نا شناس 26 شهريور 1390
بابا بیایین همه بودجه مازندران رو به شهرداری ساری بدین تا اعضای شورای شهر و شهرداری ساری ساکت شن !
نا شناس 26 شهريور 1390
با تشکر از شهرداری ساری که یک تنه بار کم کاری دولت تو مرکز مازندران رو داره به دوش میکشه
سیب 26 شهريور 1390
خبر دارین حجازی قراره کاندیدای مجلس بشه!!!
سعيد 26 شهريور 1390
دوست عزيز
هيچكس نگفت كه ساري فقط مال ساروي هاست
اما شما ببينيد كه چطور دوستان بيشماري در بعضي از شهر ها ميخوان سر به تن ساري و ساروى نباشه!
تعجب ميكنم از فرمايش دوست عزيزى كه جريان مجسمه ها رو به شهرداري نسبت داده بود!!
دوست من در چنين مواردى دستور از يك مقام بالاتر صادر ميشه و شهرداري فقط به عنوان يك مقام اجرايي اونو بايد اجرا كنه!
ضمنا در حال حاضر شهرداري مشغول اجراي پروژه هاى هنگفتيه كه در طول تاريخ اين شهر بي سابقه ست،، پس نبايد با مطرح كردن اتهام هاي بي مورد و قديمي حتي اگه درست هم باشن اين حداقل روند مثبت رو با مشكل روبه رو كنيم!
نا شناس 27 شهريور 1390
نه خیر کاندیدا نمی شه بلکه داره تمام قد از آقای"دا..دی" حمایت می کنه و در اتاق فکر ایشون داره فعالیت می کنه
واقع بین 28 شهريور 1390
کاندیدا شدن ایشون مگه ایراد داره؟ مگه رئیس جمهور فعلی از شهرداری تهران به اینجا نرسید؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.149 seconds.